קורונה בישראל

חוקרי מכון ויצמן: בתי החולים יקרסו רק אם יהיו 4,000 נדבקי קורונה חדשים ביום

חוקרים ממכון ויצמן ומהאוניברסיטה העברית בירושלים מציגים תחזיות סותרות לסכנת קריסת מערכת הבריאות עקב תחלואת הקורונה

צוות רפואי במחלקת קורונה. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

שני צוותי חוקרים, האחד ממכון ויצמן והשני מהאוניברסיטה העברית בירושלים, מציגים תחזיות סותרות לסכנת קריסת מערכת הבריאות עקב תחלואת הקורונה. רוני לינדר מדווחת על שתיהן, הבוקר (ד') ב"דה מרקר".

לפי ניתוח נתונים שביצע פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן יחד עם חגי רוסמן ותומר מאיר, "מערכת האשפוז עדיין רחוקה מקריסה. ועלולה להתממש רק אם יהיו 4,000 נדבקים חדשים ביום - כמעט פי שלושה מהממוצע בתקופה האחרונה". עוד ציין הצוות שאם בגל הקורונה הראשון היה מספר זהה של נדבקים ביום, כמו בשבועות האחרונים, מערכת האשפוז כבר היתה על סף קריסה.

נכון להיום, ציינו חוקרי מכון ויצמן, כל נדבק חדש בקורונה "מייצר" 0.19 חולים קשים, לעומת הגל הראשון שבו כל נדבק ייצר 0.32 חולים קשים. לדבריהם, תמהיל גילאי החולים בגל השני שונה מזה שבגל הראשון, אז היו יותר מבוגרים לעומת הגל השני ולפי תמהיל גילאי החולים הקובע את כושר הספיגה של נדבקים חדשים ביום, אפשר לספוג עד 4,000 נדבקים חדשים ביום מבלי שמערכת האשפוז תקרוס".

בנוסף ציינו כי " קצב העלייה בתחלואה בגל השני נמוך יותר מקצב העלייה בגל הראשון והסיכון של חולה קשה למות מקורונה ירד משמעותית לעומת הסיכון בגל הראשון הודות לטיפול טוב יותר".

אלא שהמודל שלו, נאמר בדיווח, לא מביא בחשבון את הגורם האנושי: כמה זמן אנשי הצוות הרפואי יכולים להחזיק מעמד ולהעניק טיפול מיטבי למספר גדול של חולים קשים. כבר עכשיו, עם 400 חולים קשים, מתלוננים הצוותים הרפואיים על עומס וקושי רב.

בדו"ח אחר של צוות מהאוניברסיטה העברית שבו פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' רן ניר-פז, פרופ' דורון גזית, פרופ' רונית קלדרון-מרגלית, ד"ר מיכאל אסף ופרופ' נדב כץ, התריעו החוקרים כי מגמת הירידה בנדבקים המאומתים מאז סוף יולי, שלכאורה סימנה את בלימת הגל השני, השתנתה לרעה בשבוע שעבר. נפסקה הירידה במקדם ההדבקה (R) והיא מאפיינת שלבים ראשונים של התפרצות מחודשת.

תחזית התמותה לפי צוות זה "עולה בימים האחרונים וצפויים יותר מ-800 מתים בסך הכל לקראת סוף אוגוסט. חלה ב-5 הימים האחרונים עלייה מחודשת במספר החולים במצב בינוני זה מה שמעלה חשש לעלייה עתידית במספר החולים במצב קשה ולפריצה של רמות התחלואה הנוכחיות".

נושאים קשורים:  קורונה,  תחלואת קורונה,  מכון ויצמן,  האוניברסיטה העברית,  מערכת הבריאות,  בתי החולים,  פרופ' ינון אשכנזי,  פרופ' רן ניר-פז,  פרופ' ערן סגל,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
19.08.2020, 21:38

זה דוקטור וזה פרופסור אינעל דין בבור אל ג'בהום. סבתי עליה השלום שבעה מערבות סיביר שלא היתה פרופסורית גדולה למתמטיקה נהגה לומר על מודלים מתמטיים מעין אלה שדעה זה כמו חור תחת, לכל אחד יש לפחות אחד/ת.
https://www.youtube.com/watch?v=tQPuOp2Lxb8

אנונימי/ת
21.08.2020, 14:23

הפרופסורים למינייהם ממכון וויצמן, מהאוניברסיטה העיברית, מהמלל ומכל מישתהיו, הדירו את עצמכם מעיסוק בתחזיות הקשורות בקורונה.
אין לכם כישורים והשכלה מתאימה כדי להתעסק בזה בכלל. אין קשר בין מטמטיקה , ביוסטטיסטיקה לרפואה ובטח לא לוירולוגיה המתמודדת עם משהוא שאף אחד עדיין לא חקר אותו. עד עצם היום הזה, התגשם בדיוק להפיך כל מה שחזיתם. לכן: מדעני מכון גרטנר, חוקרי האוניברסיטה העיברית, מדעני מכון וויצמן, אנשי המלל, ועוד כל מיני אנשים המתחבאים תחת כותרות מדעיות, הסתלקו לנו מהעיניים.
עיסקו במדע שלכם. במה שעסקתם תמיד. משעמם לכם? לא טוב לכם? תחליפו מיקצוע ,לכו לנקות שרותים בבתי חולים ובבתי אבות. צאו לפנסיה מוקדמת רק צאו לנו מהמסכים. טעיתם עד היום ב101%. נתתם יד לאלו המפילים אימה על העם.
הסתלקו מחיינו.
הכותב הינו, כירורג בגימלאות שלא מוכן לגלות את שמו. בדיוק ההפיך מהרשימה השמית הארוכה של הפרופסורים למינייהם , כמו רשימת קניות בסופר, שפירסמתם במאמר.

אנונימי/ת
23.08.2020, 12:06

מצחיק, מבדח ועם גרעין גדול של אמת!

אנונימי/ת
23.08.2020, 13:21

אתה נשמע ממורמר משהו....
אתה יודע, אתה לא חייב לקרוא את הפרדיקציות