טוג'או

טוג'או בשילוב עם אפידרה כטיפול בחולי סוכרת סוג 2: מחקר לא התערבותי לחקר יעילות במסגרת העבודה הקלינית היומית

מטרת המחקר הייתה להעריך את יעילות הטיפול במעבר לאינסולין טוג'או במסגרת העבודה הקלינית היומיומית במחקר לא התערבותי עם זרוע אחת

29.03.2020, 11:50
בדיקת רמת סוכר בחולי סוכרת (צילום: אילוסטרציה)

הסיבה להחלפת הטיפול הקודם בחולי סוכרת סוג 2 לטיפול בטוג'או הייתה בגלל סיבות מגוונות: מעל לשני-שלישים החליפו בשל כישלון באיזון הגליקמי שלהם, 17.5% החליפו בשל אירועים היפוגליקמיים שחוו והיתר החליפו לאחר שכשלו באיזון הגליקמי במקביל לכך שחוו אירועים היפוגליקמיים.

במחקר השתתפו 229 חולי סוכרת סוג 2, בגיל ממוצע 60.9. החוקרים עקבו אחרי המשתתפים במשך שישה חודשים.

תוצאות המחקר הראו כי כל המשתנים הגליקמיים אשר נבדקו השתפרו באופן משמעותי לאחר שישה חודשי טיפול (ממוצע המוגלובין A1c ירד מ-8.9 ± 1.5% ל-7.5 ± 1.1%; ממוצע רמת גלוקוז בצום ירד מ-9.5 ± 3.1 מילימול/ליטר ל-7.0 ± 2.1 מילימול/ליטר; ממוצע רמת גלוקוז לאחר ארוחה ירד מ-12.0 ± 3.8 מילימול/ליטר ל-8.9 ± 2.5 מילימול/ליטר).

החוקרים מצאו כי לאורך זמן המינונים של טוג'או עלו, בעוד מינוני האינסולין אשר ניתן בסמוך לארוחות (אפידרה) נשארו ללא שינוי. בהשוואה לממצאים שנאספו טרם הניסוי ובמהלכו, מספר אירועי ההיפוגליקמיה פחת.

החוקרים סיכמו כי החלפת הטיפול השגרתי מאינסולין הומני לטוג'או בצורה של באזל-בולוס שיפרה באופן משמעותי את האיזון הגליקמי והפחיתה אירועי היפוגליקמיה.

כל המשתנים הגליקמיים שנבחנו במחקר השתפרו באופן משמעותי לאחר שלושה חודשי מעקב. שיפור משמעותי בין החודש השלישי לשישי למעקב נצפה רק במדידות של HbA1c. רמות ה-HbA1c ומספר מקרי ההיפוגליקמיות בתחילת המחקר שיקפו את האינדיקציות להחלפת הטיפול בכל אחת מתתי קבוצות המטופלים. רמות ה-HbA1c בתחילת המחקר היו נמוכות בקרב המשתתפים אשר החליפו את הטיפול בשל אירועי היפוגליקמיה ולא השתנו במיוחד במהלך הטיפול החדש. לעומת זאת, מספר אירועי ההיפוגליקמיה פחתו במטופלים אלו לרמות הנצפות בקרב קבוצת המטופלים אשר החליפו טיפול בשל כישלון באיזון הגליקמי.

עוצמת המחקר טמונה בכך שהוא מדגים את היעילות והבטיחות בטיפול בטוג'או (Gla-300) גם בקבוצת המטופלים שהחליפו את הטיפול בשל חוסר איזון גליקמי וגם בקבוצת המטופלים שהחליפו טיפול על רקע אירועי היפוגליקמיה.

מקור: 

Tibor Hidve´gi et. al (2020) Diabetes Therapy DOI: 10.1007/s13300-019-00746-4

נושאים קשורים:  טוג'או,  אינסולין בזאלי,  סוכרת סוג 2,  אפידרה,  מחקרים